Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Projekty






  PROGRAM DLA SZKÓŁ.



  SZKLANKA MLEKA












     ELEKTROŚMIECI





MAŁE DZIECI - DUŻE SZANSE


OTWORZYĆ ŚWIAT


Aktualnie online

ˇ Gości online: 1

ˇ Użytkowników online: 0

ˇ Łącznie użytkowników: 45
ˇ Najnowszy użytkownik: AndrzejPn

Zasady ocen z zachowania

KRYTERIA OCEN ZACHOWANIA

OCENĘ WZOROWĄ otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania na ocenę bardzo dobrą i dodatkowo:

  • wykazuje wysoką kulturę osobistą w stosunku do rówieśników, nauczycieli, rodziców, pracowników administracyjnych i obsługi szkoły ( jest nienagannie grzeczny, serdeczny, uczynny i prawdomówny),
  • przestrzega normy społeczne, organizuje pomoc dla innych i pomaga osobom słabszym i niepełnosprawnym,
  • bierze aktywny udział w zajęciach edukacyjnych i wzorowo spełnia wszelkie wymagania szkolne
  • w pełni wykorzystuje swoje uzdolnienia, w swoich działaniach wykracza poza wymagania stawiane przez nauczycieli (udział w konkursach, olimpiadach, zawodach sportowych, pracach porządkowych, wszelkiej działalności artystycznej, pracach na rzecz klasy i szkoły)
  • inicjuje i wykonuje prace społeczne użyteczne na rzecz szkoły i środowiska lokalnego
  • posiada dużą umiejętność współdziałania w zespole i umie ponosić odpowiedzialność za wyniki pracy grupy
  • jeśli deklaruje chęć udziału w zajęciach pozalekcyjnych (US kółka zainteresowań) systematycznie na nie uczęszcza
  • punktualnie i systematycznie uczęszcza na zajęcia szkolne, ma niewiele opuszczonych godzin lekcyjnych, które są usprawiedliwione
  • szanuje wytwory pracy ludzkiej, mienie szkolne i społeczne oraz reaguje na ich niszczenie (zwraca uwagę, informuje nauczyciela dyżurnego, wychowawcę lub dyrektora szkoły)
  • jest zawsze schludnie i czysto ubrany, nie stosuje makijażu, nie farbuje włosów i nie nosi tatuaży
  • nie posiada więcej niż 15 punktów ujemnych (poza dodatnimi).

OCENĘ BARDZO DOBRĄ otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania na ocenę dobrą i dodatkowo:

  • wyróżnia się wysoką kulturą osobistą, dba o kulturę słowa i poprawność językową
  • zawsze zachowuje się taktownie – stosownie do sytuacji
  • w sposób nienaganny wywiązuje się z zadań związanych z nauką wszystkich przedmiotów, starannie i solidnie wykonuje polecenia nauczycieli
  • bierze udział w organizacji imprez klasowych i szkoły
  • posiada umiejętności współdziałania w zespole
  • punktualnie i systematycznie uczęszcza na zajęcia szkolne wszystkie nieobecności ma usprawiedliwione
  • dba o mienie szkoły, rzeczy osobiste i mienie kolegów
  • dba o wygląd własny (nie stosuje makijażu, nie farbuje włosów i nie nosi tatuaży), klasy i szkoły
  • nie posiada więcej niż 20 punktów ujemnych (poza dodatnimi).

OCENĘ DOBRĄ otrzymuje uczeń, który:

  • z szacunkiem odnosi się do osób dorosłych i swoich rówieśników, nie narusza godności własnej i innych osób
  • dba o kulturę słowa, nie używa wulgaryzmów, unika złośliwych przezwisk
  • jest tolerancyjny: rozumie, że różnice między ludźmi są czymś naturalnym i pożądanym
  • przestrzega zasad statutu oraz regulaminu szkolnego
  • szanuje tradycje szkoły
  • ma pozytywny stosunek do nauki i prac społecznych
  • stara się systematycznie i punktualnie uczęszczać na zajęcia szkolne, wszystkie nieobecności ma usprawiedliwione, a spóźnienia zdarzają się sporadycznie
  • do lekcji jest przygotowany zgodnie z WSO i PSO, przynosi podręczniki, zeszyty i potrzebne przyrządy
  • wykonuje zadania powierzone przez nauczyciela
  • potrafi współżyć w grupie, nie ma większych problemów z rówieśnikami
  • kulturalnie zachowuje się na przerwach, nie wychodzi poza teren szkoły, nie stwarza zagrożenia dla siebie i innych
  • na lekcjach nie używa telefonu komórkowego, discmena, radia, nie przygotowuje się na zajęcia z innego przedmiotu
  • szanuje mienie szkolne i własność kolegów
  • dba o higienę osobistą oraz wygląd zewnętrzny (nie stosuje makijażu, nie nosi tatuaży, kolczyki tylko na uszach)
  • nie pali papierosów i nie namawia do tego kolegów
  • nie posiada więcej niż 25 punktów ujemnych (poza dodatnimi).
OCENĘ POPRAWNĄ otrzymuje uczeń, który:
  • poprawnie odnosi się do osób dorosłych i swoich rówieśników
  • przejawia tolerancje wobec światopoglądu i przekonań innych
  • nie używa wulgaryzmów
  • zdarza mu się lekceważyć regulaminy szkolne, ale szanuje tradycje szkolne
  • stara się regularnie uczęszczać na zajęcia, maksymalnie bez usprawiedliwienia opuścił 20 godzin lekcyjnych w semestrze ( do 10 spóźnień w semestrze)
  • nie zawsze wywiązuje się z obowiązków ucznia, zdarza mu się być nieprzygotowanym do zajęć, często nie pracuje w miarę swoich możliwości i warunków
  • czasami utrudnia prowadzenie zajęć lekcyjnych, ale upominany stosuje się do ustalonych zasad i wykonuje polecenia, nie wykazuje złej woli
  • rzadko wykazuje chęć współpracy z wychowawcą, organizacjami szkolnymi
  • stara się przestrzegać zasad bezpieczeństwa, ale trzeba mu kilkakrotnie zwracać uwagę
  • dba o higienę osobistą i wygląd zewnętrzny
  • nie ulega nałogom i ni i nie namawia do nich innych.

OCENĘ NIEODPOWIEDNIĄ otrzymuje uczeń, który:

  • jest arogancki do rówieśników, nauczycieli, pracowników szkoły
  • jest nieuczciwy wobec kolegów i nauczycieli
  • wyraża się wulgarnie i ordynarnie
  • jest nietolerancyjny, obraża i prześladuje osoby innej rasy, innego wyznania lub osoby niepełnosprawne
  • często narusza regulaminy, nie reaguje na uwagi, lekceważy polecenia
  • opuścił bez usprawiedliwienia więcej niż 20 godzin lekcyjnych, regularnie spóźnia się na lekcje
  • lekceważąco traktuje naukę i nauczycieli, nie jest zainteresowany samorozwojem i zdobywaniem nowych umiejętności
  • regularnie nie jest przygotowany do lekcji, nie nosi podręczników, zeszytów i potrzebnych przyrządów
  • bardzo często utrudnia prowadzenie zajęć lekcyjnych oraz zajęć dodatkowych, świadomie dąży do zakłócenia spokoju, nie podejmuje próby poprawy
  • nie wykazuje żadnego zainteresowania działaniami na rzecz szkoły i społeczności szkolnej
  • w czasie lekcji lub przerwy wychodzi poza teren szkoły
  • jego postępowanie zagraża zdrowiu i życiu innych
  • niszczy mienie szkolne i własność kolegów
  • jego wygląd jest rażący i prowokujący (makijaż, fryzura, tatuaże), mimo licznych uwag dotyczących niestosowności stroju lub niedostatecznej dbałości o higienę, nadal nie przywiązuje wagi do wyglądu zewnętrznego
  • przyłącza się do grup i jednostek łamiących zasady współżycia społecznego.

OCENĘ NAGANNĄ otrzymuje uczeń, który:

  • jest agresywny, arogancki, wulgarny, nie ma żadnego szacunku dla kolegów, nauczycieli i innych dorosłych
  • potrafi znęcać się psychicznie i fizycznie nad słabszymi
  • stosuje szantaż, wyłudzanie lub zastraszanie
  • nagminnie opuszcza zajęcia szkolne bez usprawiedliwienia
  • demonstruje swe lekceważenie obowiązków szkolnych i zasad współżycia w szkole i poza nią
  • lekceważąco traktuje naukę i nauczycieli, ma lekceważący stosunek do ocen niedostatecznych
  • uchyla się od wszelkich działań na rzecz szkoły i społeczności szkolnej
  • dopisuje oceny, podrabia podpisy i usprawiedliwienia
  • nie ma poszanowania dla pracy innych, niszczy mienie szkolne i społeczne oraz namawia innych do jego niszczenia
  • bierze udział w bójkach, kradzieżach, napadach
  • naraża uczniów i nauczycieli na utratę zdrowia i życia
  • podejmuje próby palenia papierosów, picia alkoholu
  • działa w nieformalnych grupach, takich jak sekty, bandy młodzieżowe, gangi.

Wychowawca posiadający zeszyty wychowawcze, w których zapisywane są punkty ujemne i dodatnie zdobywane przez poszczególnych uczniów w ciągu całego semestru. Na koniec semestru zlicza się punkty ujemne i dodatnie.

PUNKTACJA MAJĄCA WPŁYW NA OCENĘ ZACHOWANIA

Na początku semestru uczeń otrzymuje 100 punktów. W zależności od swojego zachowania i zaangażowania w szkole uczeń pulę tę powiększa lub też pomniejsza.

PUNKTY DODATNIE (+)
B- bieżąco S- semestralne
PUNKTY UJEMNE (-) _______ (wstawiane na bieżąco)
  • Średnia ocen (S):
    • co najmniej 5,00 (50 pkt.)
    • od 4,75 do 5,00 ( 30 pkt.)
    • od 4,00 do 4,74 ( 20 pkt.)

  • Udział w konkursach przedmiotowych na szczeblu (B) :
    • gminnym (10 pkt.)
    • powiatowym (20 pkt.)
    • wojewódzkim ( 30 pkt.)
      (dodatkowo laureaci konkursu wojewódzkiego 20 pkt.)

  • Pełnienie funkcji w klasie:
    • przewodniczący 5-10 pkt. (S)
    • z-ca 3-5 pkt. (S)
    • skarbnik 4-8 pkt. (S)
    • kronikarz 2-4 pkt. (S)

  • Wzorowa frekwencja -20 pkt. (S)

  • Pełnienie funkcji w samorządzie szkolnym 2-10 pkt. (S)

  • Udział w zawodach sportowych (B) :
    • gminne 5 pkt.
    • powiatowe 10 pkt.
    • wojewódzkie 30 pkt.

  • Udział w innych konkursach
    (W zależności od rodzaju konkursu i zajętego miejsca) 5-10 pkt.

  • Udział w akademiach szkolnych 2-10 pkt. (B)

  • Pomoc i zaangażowanie w organizowanie imprez szkolnych oraz klasowych 2-10 pkt. (B)

  • Udział w kołach zainteresowań 0-10 pkt. (S)

  • Praca na rzecz klasy i szkoły ( wystrój klasy, gazetki ...) 0-10 pkt. (B)

  • Pomoc koleżeńska z widocznymi wynikami w nauce (1 godz.) 2 pkt. (B)

  • Wzorowe czytelnictwo 5 pkt. (S)

  • Przeciwstawianie się przejawom brutalności, konfliktom, zagrożeniom wypadkowym, niszczeniu mienia, kradzieży 2-10 pkt. (B)

  • Prezentowanie szkoły na zajęciach pozaszkolnych (sport, taniec, muzyka, harcerstwo, teatr, OSP, itp. ) 10 pkt. (S)

  • Wszelka inna pomoc koleżeńska 2 pkt. (B)
  • Spóźnianie się na lekcje bez uzasadnienia 2 pkt.

  • Przeszkadzanie na lekcji 2-10 pkt.

  • Brak zmiennego obuwia 2 pkt.

  • Brak przyborów, książek, zeszytów na lekcji, mundurka 2 pkt.

  • Niestosowne zachowanie się na przerwie ( krzyki, zaśmiecanie, zaczepianie kolegów, przepychanie się,..) 2 pkt.

  • Udział w bójce oraz bierne jej obserwowanie i dopingowanie 5-10 pkt.

  • Niszczenie sprzętu szkolnego (koszt naprawy pokrywa uczeń) 5-15 pkt.

  • Wulgarne słownictwo, oszustwo, arogancja 5 pkt.

  • Wychodzenie poza teren szkoły w czasie przerw lub lekcji 5 pkt.

  • Złe zachowanie się poza szkołą, na wycieczkach szkolnych 5-10 pkt.

  • Niekulturalne zachowanie wobec pracowników szkoły 5 pkt.

  • Nie wywiązywanie się z nałożonych dodatkowych obowiązków 5 pkt

  • Opuszczanie lekcji bez uzasadnienia 5 pkt.

  • Nieusprawiedliwiony dzień nieobecności w szkole 2 pkt.

  • Niszczenie rzeczy innych osób (zwrot kosztów naprawy) 10 pkt.

  • Wyłudzanie pieniędzy 20 pkt.

  • Kradzież 10-50 kpt.

  • Palenie papierosów (również towarzyszenie palącemu) 20 pkt.

  • Dopisywanie stopni w dzienniku; fałszowanie podpisu, zwolnienia 20 pkt.

  • Kłamstwo, podpowiadanie i odpisywanie zadań 5-10 pkt

  • Zachowanie podczas dojazdów stanowiące zagrożenie dla siebie i innych 5-10 pkt.

  • Przynoszenie do szkoły niedozwolonych urządzeń (telefony kom., MP3,...) 5 pkt.

  • Przychodzenie do szkoły w nieodpowiednim stroju, farbowanie włosów, rażący makijaż i lakierowanie paznokci 5 pkt.

  • Zaczepianie słowne bądź fizyczne 3 pkt.

  • Zniszczenie ważnych dokumentów szkoły 100 pkt.

  • Inne wykroczenia przeciw statutowi szkoły 5-100 pkt.

180 i więcej wzorowe
150-179 bardzo dobre
80-149 dobre
40-79 poprawne
39 i poniżej nieodpowiednie

Ostateczną ocenę z zachowania ustala wychowawca klasy biorąc pod uwagę:

  • KULTURĘ OSOBISTĄ UCZNIA
  • STOSUNEK DO OBOWIĄZKÓW SZKOLNYCH
  • PUNKTACJĘ

Opracowano po konsultacji z Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców oraz Samorządem Uczniowskim.

Wygenerowano w sekund: 0.04
21,545,717 unikalne wizyty