Szkoła
• Grono Pedagogiczne
• Pracownicy
• Historia szkoły
• Historia zatrudnienia
• O szkole
• Prezentacje o szkole
• Samorząd Uczniowski
• Procedury szkolne
• Regulaminy szkolne
• Statut szkoły
• Koncepcja pracy szkoły
• Program wychowawczo-profilaktyczny
• Kryteria oceniania
• Biblioteka
• Certyfikaty
Uczniowie
Rodzice
Logowanie
Projekty
  PROGRAM DLA SZKÓŁ.
  SZKLANKA MLEKA
     ELEKTROŚMIECI
MAŁE DZIECI - DUŻE SZANSE
OTWORZYĆ ŚWIAT
Aktualnie online
ˇ Użytkowników online: 0
ˇ Łącznie użytkowników: 45
ˇ Najnowszy użytkownik: AndrzejPn
Zasady ocen z zachowania
OCENĘ WZOROWĄ otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania na ocenę bardzo dobrą i dodatkowo:
- wykazuje wysoką kulturę osobistą w stosunku do rówieśników, nauczycieli, rodziców, pracowników administracyjnych i obsługi szkoły ( jest nienagannie grzeczny, serdeczny, uczynny i prawdomówny),
- przestrzega normy społeczne, organizuje pomoc dla innych i pomaga osobom słabszym i niepełnosprawnym,
- bierze aktywny udział w zajęciach edukacyjnych i wzorowo spełnia wszelkie wymagania szkolne
- w pełni wykorzystuje swoje uzdolnienia, w swoich działaniach wykracza poza wymagania stawiane przez nauczycieli (udział w konkursach, olimpiadach, zawodach sportowych, pracach porządkowych, wszelkiej działalności artystycznej, pracach na rzecz klasy i szkoły)
- inicjuje i wykonuje prace społeczne użyteczne na rzecz szkoły i środowiska lokalnego
- posiada dużą umiejętność współdziałania w zespole i umie ponosić odpowiedzialność za wyniki pracy grupy
- jeśli deklaruje chęć udziału w zajęciach pozalekcyjnych (US kółka zainteresowań) systematycznie na nie uczęszcza
- punktualnie i systematycznie uczęszcza na zajęcia szkolne, ma niewiele opuszczonych godzin lekcyjnych, które są usprawiedliwione
- szanuje wytwory pracy ludzkiej, mienie szkolne i społeczne oraz reaguje na ich niszczenie (zwraca uwagę, informuje nauczyciela dyżurnego, wychowawcę lub dyrektora szkoły)
- jest zawsze schludnie i czysto ubrany, nie stosuje makijażu, nie farbuje włosów i nie nosi tatuaży
- nie posiada więcej niż 15 punktów ujemnych (poza dodatnimi).
OCENĘ BARDZO DOBRĄ otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania na ocenę dobrą i dodatkowo:
- wyróżnia się wysoką kulturą osobistą, dba o kulturę słowa i poprawność językową
- zawsze zachowuje się taktownie – stosownie do sytuacji
- w sposób nienaganny wywiązuje się z zadań związanych z nauką wszystkich przedmiotów, starannie i solidnie wykonuje polecenia nauczycieli
- bierze udział w organizacji imprez klasowych i szkoły
- posiada umiejętności współdziałania w zespole
- punktualnie i systematycznie uczęszcza na zajęcia szkolne wszystkie nieobecności ma usprawiedliwione
- dba o mienie szkoły, rzeczy osobiste i mienie kolegów
- dba o wygląd własny (nie stosuje makijażu, nie farbuje włosów i nie nosi tatuaży), klasy i szkoły
- nie posiada więcej niż 20 punktów ujemnych (poza dodatnimi).
OCENĘ DOBRĄ otrzymuje uczeń, który:
- z szacunkiem odnosi się do osób dorosłych i swoich rówieśników, nie narusza godności własnej i innych osób
- dba o kulturę słowa, nie używa wulgaryzmów, unika złośliwych przezwisk
- jest tolerancyjny: rozumie, że różnice między ludźmi są czymś naturalnym i pożądanym
- przestrzega zasad statutu oraz regulaminu szkolnego
- szanuje tradycje szkoły
- ma pozytywny stosunek do nauki i prac społecznych
- stara się systematycznie i punktualnie uczęszczać na zajęcia szkolne, wszystkie nieobecności ma usprawiedliwione, a spóźnienia zdarzają się sporadycznie
- do lekcji jest przygotowany zgodnie z WSO i PSO, przynosi podręczniki, zeszyty i potrzebne przyrządy
- wykonuje zadania powierzone przez nauczyciela
- potrafi współżyć w grupie, nie ma większych problemów z rówieśnikami
- kulturalnie zachowuje się na przerwach, nie wychodzi poza teren szkoły, nie stwarza zagrożenia dla siebie i innych
- na lekcjach nie używa telefonu komórkowego, discmena, radia, nie przygotowuje się na zajęcia z innego przedmiotu
- szanuje mienie szkolne i własność kolegów
- dba o higienę osobistą oraz wygląd zewnętrzny (nie stosuje makijażu, nie nosi tatuaży, kolczyki tylko na uszach)
- nie pali papierosów i nie namawia do tego kolegów
- nie posiada więcej niż 25 punktów ujemnych (poza dodatnimi).
- poprawnie odnosi się do osób dorosłych i swoich rówieśników
- przejawia tolerancje wobec światopoglądu i przekonań innych
- nie używa wulgaryzmów
- zdarza mu się lekceważyć regulaminy szkolne, ale szanuje tradycje szkolne
- stara się regularnie uczęszczać na zajęcia, maksymalnie bez usprawiedliwienia opuścił 20 godzin lekcyjnych w semestrze ( do 10 spóźnień w semestrze)
- nie zawsze wywiązuje się z obowiązków ucznia, zdarza mu się być nieprzygotowanym do zajęć, często nie pracuje w miarę swoich możliwości i warunków
- czasami utrudnia prowadzenie zajęć lekcyjnych, ale upominany stosuje się do ustalonych zasad i wykonuje polecenia, nie wykazuje złej woli
- rzadko wykazuje chęć współpracy z wychowawcą, organizacjami szkolnymi
- stara się przestrzegać zasad bezpieczeństwa, ale trzeba mu kilkakrotnie zwracać uwagę
- dba o higienę osobistą i wygląd zewnętrzny
- nie ulega nałogom i ni i nie namawia do nich innych.
OCENĘ NIEODPOWIEDNIĄ otrzymuje uczeń, który:
- jest arogancki do rówieśników, nauczycieli, pracowników szkoły
- jest nieuczciwy wobec kolegów i nauczycieli
- wyraża się wulgarnie i ordynarnie
- jest nietolerancyjny, obraża i prześladuje osoby innej rasy, innego wyznania lub osoby niepełnosprawne
- często narusza regulaminy, nie reaguje na uwagi, lekceważy polecenia
- opuścił bez usprawiedliwienia więcej niż 20 godzin lekcyjnych, regularnie spóźnia się na lekcje
- lekceważąco traktuje naukę i nauczycieli, nie jest zainteresowany samorozwojem i zdobywaniem nowych umiejętności
- regularnie nie jest przygotowany do lekcji, nie nosi podręczników, zeszytów i potrzebnych przyrządów
- bardzo często utrudnia prowadzenie zajęć lekcyjnych oraz zajęć dodatkowych, świadomie dąży do zakłócenia spokoju, nie podejmuje próby poprawy
- nie wykazuje żadnego zainteresowania działaniami na rzecz szkoły i społeczności szkolnej
- w czasie lekcji lub przerwy wychodzi poza teren szkoły
- jego postępowanie zagraża zdrowiu i życiu innych
- niszczy mienie szkolne i własność kolegów
- jego wygląd jest rażący i prowokujący (makijaż, fryzura, tatuaże), mimo licznych uwag dotyczących niestosowności stroju lub niedostatecznej dbałości o higienę, nadal nie przywiązuje wagi do wyglądu zewnętrznego
- przyłącza się do grup i jednostek łamiących zasady współżycia społecznego.
OCENĘ NAGANNĄ otrzymuje uczeń, który:
- jest agresywny, arogancki, wulgarny, nie ma żadnego szacunku dla kolegów, nauczycieli i innych dorosłych
- potrafi znęcać się psychicznie i fizycznie nad słabszymi
- stosuje szantaż, wyłudzanie lub zastraszanie
- nagminnie opuszcza zajęcia szkolne bez usprawiedliwienia
- demonstruje swe lekceważenie obowiązków szkolnych i zasad współżycia w szkole i poza nią
- lekceważąco traktuje naukę i nauczycieli, ma lekceważący stosunek do ocen niedostatecznych
- uchyla się od wszelkich działań na rzecz szkoły i społeczności szkolnej
- dopisuje oceny, podrabia podpisy i usprawiedliwienia
- nie ma poszanowania dla pracy innych, niszczy mienie szkolne i społeczne oraz namawia innych do jego niszczenia
- bierze udział w bójkach, kradzieżach, napadach
- naraża uczniów i nauczycieli na utratę zdrowia i życia
- podejmuje próby palenia papierosów, picia alkoholu
- działa w nieformalnych grupach, takich jak sekty, bandy młodzieżowe, gangi.
Wychowawca posiadający zeszyty wychowawcze, w których zapisywane są punkty ujemne i dodatnie zdobywane przez poszczególnych uczniów w ciągu całego semestru. Na koniec semestru zlicza się punkty ujemne i dodatnie.
Na początku semestru uczeń otrzymuje 100 punktów. W zależności od swojego zachowania i zaangażowania w szkole uczeń pulę tę powiększa lub też pomniejsza.
PUNKTY DODATNIE (+) B- bieżąco S- semestralne |
PUNKTY UJEMNE (-) _______ (wstawiane na bieżąco) |
|
|
180 i więcej wzorowe
150-179 bardzo dobre
80-149 dobre
40-79 poprawne
39 i poniżej nieodpowiednie
Ostateczną ocenę z zachowania ustala wychowawca klasy biorąc pod uwagę:
- KULTURĘ OSOBISTĄ UCZNIA
- STOSUNEK DO OBOWIĄZKÓW SZKOLNYCH
- PUNKTACJĘ
Opracowano po konsultacji z Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców oraz Samorządem Uczniowskim.